ibland blir man så arg....

Hade tänkt avhålla mig från att skriva något om politik här men i förra veckan såg jag på nyheterna och blev så arg att jag måste kommentera det, bara lite.Vad var det jag blev arg av då??

Jo, den där gynnaren Fredrik Reinfeldt lyfte fram sin oro för de människor som gått ur a-kassan och nu på grund av lågkonjunkturen riskerar att missa sina jobb och därmed står oförsäkrade. Han var tydligen så orolig att regeringen funderade på på att sänka a-kasseavgiften med 50 kronor (eller om det var höja ersättningen? Kommer inte ihåg för jag lyssnade bara med ett öra). Men WOW! Vilken otrolig förolämpning. Jag trodde meningen med att de höjda avgifterna var att arbetande människor skulle tvingas ur a-kassan. Det verkade ju onekligen så. Ibland blir jag så arg att jag kokar, så arg att jag nästan funderar på att emigrera till Norge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0