vintage pinup och uppsatser...

Jag håller på med en uppsats som skall lämnas in snart, därav brist på aktivitet här. Det är inte den stora uppsatsen, utan en liten, den stora blev det trubbel med så jag sköt upp det lite. *pust*

Men men, en bok som jag lånade på biblioteket när jag var där för några veckor sedan är Pin-up grrrls - Feminism, sexuality, popular culture av: Maria Elena Buszek. Den har en grym framsida, givetvis en schysst retro pinuppa. Jag gillar den faktiskt skarpt, har inte läst hela än, när ska man någonsin hinna. Men den kommer nog att finnas i min ägo ett tag, älska sommarlån, så jag ska nog hinna sätta tänderna i  den ordentligt, lite löst beskrivet kan man säga att den tar upp just hur pinupp-fenomenet vuxit fram från sekelskiftet till nutid, hur det påverkat synen på kvinnlig sexualitet och i vilken relation det står till kvinnlig könsroll. Mäkta intressant med andra ord.


(Just den här pinupp-bilden har inget med boken att göra, hittade den långt bak i en mapp och tyckte den passade in helt enkelt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0