influensa i år igen...

Så har den kommit, influensan. Tycks alltid drabbas vid den här tidpunkten på året ungefär, var samma visa förra året. Bu för att ligga halvdöd i sängen och nysa och känna helt borta.

En sak som var lite uppiggande var att mina Dermalogica-grejer kom med posten idag. Jag beställde i förra veckan och de är snabba som vanligt. I paketet var en ny Skin smoothing creme (100 ml) och så ville jag prova en ny rengöring så jag beställde Essential cleansing solution, som prov fick jag Multivitamin power recovery mask och precleanse. Ska vänta till jag börjar friskna till med att använda ansiktsmasken, det kan komma väl till pass med en uppfräschning efter en vecka under isen.

image56


I dagarna blir det till att ligga i sängen med lurarna för att bli av med bacillerna snabbast möjligt, har inte tid med att vara sjuk, det finns ju uppsats att skriva. Som tur är har jag hann jag låna Carmen på biblioteket, det är versionen från -78 med en ung Placido Domingo i rollen som Don José och Teresa Berganza gör rollen som Carmen, den är riktigt bra. Stadsbiblioteket är verkligen super, det lokala biblioteket i vår stadsdel är också en klippa. Den omtänksamme maken var där i förmiddags och lånade några talböcker och dvd-filmer. Så Carmen kan bytas av med Cecilia Hagens "De osannolika systrarna Mitford". Den är riktigt rolig faktiskt, utspelar sig som titeln antyder inom den brittiska lantadeln (mitt favoritområde) under åren innan andra världskriget. Den äldsta systern Mitford har faktiskt skrivit boken som min favoritserie är baserad på "Kärlek i ett kallt klimat", jag känner att jag måste komma till skott och låna den. Får bli ytterligare ett besök på biblioteket, så fort kroppen orkar gå upp ur sängen och bege sig ut i civilisationen igen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0