deckarmys och sommarregn....

Idag har det regnat ömsom varit soligt. Perfekt väder för att invänta kvällens premiär av Morden i Midsomer, vilket i det här hemmet är en stor grej. Videon är laddad, box-hårdisken är laddad (för säkerhets skull), mamma har bakat skorpor, jag har radat upp mina teburkar inhämtad från en flyttlåda, så man står sig ett helt program. Det måste drickas te till Morden i Midsomer och för den delen alla deckare på teve. Man måste ha någonting till tekoppen. Ett år var det allt som oftast kryddig brödpudding från Cranks kokbok. Ett annat hade jag dille på att göra scones med sylt. Förra året var jag och min man inne på varma mackor med kantarellstuvning. I år vet jag inte vilket som kommer vara det mest förekommande tilltugget, men ikväll blir det iallafall hembakta skorpor med getost och mammas goda jordgubbssylt. Vi måste komma ihåg att beställa te från Tea centre of Sthlm också, för helst skall det ju vara Sir Johns Blend till. Men den är slut så vi får hålla till godo med Earl Grey, denne galanta räddare i nöden. Jag är en total inbiten anglofil, därför älskar jag te och deckare. Jag gillar rosor och fina tekoppar, jag fick min man att byta ut sin HD mot en mycket finare och klassiskare Triumf, jag älskar att läsa Agatha Christey och PD James och framförallt gillar jag att sitta i sin (nu snarare mammas) stuga och ha oförskämt mysigt med en kopp te framför en tevedeckare. Åh, vad härligt att det är sommar så deckarsäsongen kan komma igång på riktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0