bildlös...

Har fortfarande inte packat upp makens dator ur sin flyttlåda än och eftersom jag inte har bildbehandlingsprogram som funkar bra i min mac så kan jag inte lägga upp några foton på bloggen än. Det är enerverande, speciellt eftersom min röda klänning som jag sydde färdigt i förrgår är så fin att man blir tårögd. Jag hade den på bion i fredags och jag hade den igår när jag och en vänninga gick på stan och tittade i affärer och fikade. Vi gick till det franska bageriet vid domkyrkan och jag verkligen kände hur bra min klänning skulle passa på semester i Frankrike. Den kändes nästan fransk, väldigt romantiskt. När jag kommer hem till gården igen skall jag sy en klänning i samma modell i det ceriserosa halvlinnetyget som jag köpte samtidigt med de andra tygerna. Den ska vara båtringar och utan knäppning i fram men med samma vidd i kjolen och jag tror faktiskt att den kommer bli helt underbar den med. Åh, vad härligt det är att kunna sy, det är en sån känsla när någon kommenterar (för jag fick kommentarer) att det plagg man har på sig är fint och man kan svara "- Tack, jag har sytt den själv!".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0