Mot nya horisonter...

Inom en snar framtid kommer vi åka till huvudstaden för att hälsa på väldigt väldigt gamla personer i släkten. Tänk att vara över 90 år, allt man har sett genom åren! Jag blir imponerad varje gång jag tänker på det. Iallafall, i huvudstaden finns det en butik som jag länge velat besöka, jag gillar ju chica saker, och har siktat in mig på att aldrig mer använda strumpbyxor eftersom det är mycket skönare med strumpor och strumpebandshållare. Men det är ju jättesvårt att få tag på schyssta strumpor, bristvara i "vanliga" affärer verkar det som, för det där siliconkanten som finns på "stay-ups" vill man ju inte ha *brr".
 
Dessa har jag sneglat på i över ett år, vid tidigare tillfälle i den kungliga huvudstaden var på Södermalm och irrade runt för att kolla in utbudet men ack så förgäves. Trots att vi båda egentligen hittar i Stockholm så var företaget helt hopplöst. (Kan dock erkänna att vi även i vår forna hemstad gick vilse ibland, ett visst mått av dåligt lokalsinne kanske kan erkännas.) Denna gång ska vi ladda med kartor och kompass, för jag vill ha några av dessa ytterst snygga strumpor, måste ju faktiskt ha det till min nya prickiga klänning, samt den snäva jeanskjolen med hög midja som jag håller på att sy just nu. De har även ett stort utbud av hårblommor, vilket har fått mig att inse att jag borde utöka min hårblommegarderob. (ojojoj, vad köplustan har mig i sitt grepp känner jag, men vissa saker är ju faktiskt viktiga ;) )





Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Underbart! Nu vet jag vilken affär som måste besökas när jag förhoppningsvis besöker Sthlm nästa helg. Hårblommor o kjolar i schysst stil! Yej! Tackar för tipset! :)

2008-07-15 @ 21:38:31
Postat av: Vidmittskrivbord/ O.

Eller hur! Hoppas du hittade något, jag gjorde ju det. (synd att man inte är miljonär bara, för det fanns ju massor)

2008-08-01 @ 23:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0