Julen är över, längtar efter våren.....

Ja, nu är julen över. Faktiskt skönt trots att julen för mig alltid är en väldigt glad högtid. Av min syster fick jag en mycket fin tekopp med rosa rosor på...

image21


Men nu har jag blivit så förtjust i den att jag har börjat längta efter tekannan som finns i samma serie, de har den som tur är på duka så det ligger ju nära tillhands och är inte svårt att hitta för kommande bemärkelsedagar eller julaftnar.

image22



Till min förskräckelse har jag även hittat massa andra delar i samma serie och mitt sämre jag, det konsumentivriga jaget suktar efter ännu fler delar. Det fanns allt man kan behöva för en afternoon-tea i min framtida rosenpaviljong. Tevärmaren var intressant, såg ut lite som en ljushållare och det är det väl egentligen vad det är. Man ställer tekannan på och har ett värmeljus i. Koppar, mjölktillbringare, gräddkanna, sockerskål, chokladkanna (för varm choklad kan man ju inte ha i samma kanna som teet), smårgåsfat eller varför inte ett tvåvånings kakfat......


(bilderna kommer från Duka.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0