Venedig är kärlekens stad.....

Kände ett behov av att minnas varmare stunder så här i decemberslasket att jag satt och tittade på bilder från vår bröllopsresa. Vi åkte ju runt i Italien, började i Venedig och åkte vidare med tåg genom Toscana för att avsluta den i Rom. Venedig är verkligen en stad jag kan åka till hur många gånger som helst, det här var andra tillfället och jag längtar efter nästa gång jag har möjlighet att åka dit. Det är en så romantisk stad. Fast nästa gång så får det nog bli en annan tid på året, för i mitten av Juli kan jag säga att det är varmt. Men värmen gjorde ju i och for sig att vi upptäckte saker som vi annars skulle ha missat, tänker då främst på Museo d'Arte Erotica som vi gick in på för att undvika den obarmhärtiga solen. För de hade en väldigt skön air conditioning inne på museet. Tre våningar fullsmäckad med erotisk konst av olika typer och slag. Det var verkligen en maffig upplevelse. Och då inte bara för att museet kylde ner kroppen så man kunde andas normalt igen utan för att erotsk konst kunde visade mer mångfald och vara roligare än vad jag kunnat tro innan. Väl värt ett besök med andra ord..... Och så passande för ett ungt par på smekmånad som även utan konsten till hjälp var uppfyllda av kärlek ända ut till fingerspetsarna.....






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0