Symaskinslära...

Mor har köpt en ny symaskin, en sån där lyxig som nästan är som en dator. Väldigt "high tech" med broderiprogram och allt möjligt coolt. I fredags var vi på "kurs" för att lära oss hantera den. Jag tänkte "-jaja, det blir väl någon timme eller två". Men vi var där hela dagen och jisses vad trött jag var sedan. Men det var kul, det fanns så himla många grejer man kunde göra. Man kan verkligen säga att det tog sömnad till en helt ny nivå. Gjorde den här lilla provsnutten broderi på en bit grönt linne, det var jättehäftigt att se maskinen stå och tugga för sig själv och att det blev så fint. Vad de hittar på alltså...Vi provade till och med att tillverka (!) vår egen spets, det ni!!!

Jag tänkte sy ett litet skärp av den här provbiten, med broderiet i fram på magen. Det blir nog fint. Kommer passa bra med julkjolen jag håller på att klippa till just nu. En vadlång kjol i utställd modell i ett fint yllemuslintyg som jag skall be maken färga grönt. Håller tummarna för att jag ska bli klar innan julafton. Men det tror jag ska gå om inget oförutsett händer. Tyget var i minsta laget, så jag får trixa lite för att få ut det. Och det ska bli en fröjd att få sy på nya maskinen. Kan ju erkänna att min egen gamla Husqvarna känns inte alls lika rolig längre. Bah! Blir väl bara till att öppna ett nytt sparkonto så kanske jag också kan köpa en sån maskin (om en sisådär 10-15 år kanske.....).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0