rosa 50-tals kök...

Jag har skrivit om det förut och jag skriver om det igen, för det är en dröm som hela tiden återkommer, det rosa 50-tals köket i vårt framtida lilla hus på landet (jakten pågår lika hett som någonsin)...Jag råkade gå förbi ett skyltfönster då jag såg kylskåpet med stort K och så var drömmarna där igen..Det rosa köket, med rosa köksluckor, rosa kyl och tro det eller ej, på Smegs hemsida såg jag att de har rosa diskmaskin också!!!! Sen ska det vara schackrutigt golv också, det kommer bli flott! Riktigt flott..Jag kan se mig själv där baka muffins eller nått i ett sött litet förkläde som en pin-up-husmor direkt från en 50-tals poster.....Jag tror att man skulle bli fylld av glädje i ett sånt kök, även på ens mest mulna morgonhumör.....


Den här är fin, men jag kan inte bestämma mig för om den med inbyggd frys och därmed två dörrar är finare eller ej. Lutar mer åt den här faktiskt, mer stilren, och frysbox kommer vi ändå behöva ha så liten inbyggd frys är nog onödig. Det är ju ändå inbyggt frysfack till is så man har till coctailtimmen utan att behöva gå ut till det garage/uthus där framtida frysbox ska stå. Nu har vi varken hus eller garage än men inom kort får man hoppas...Tills dess är det bara att drömma om inredningsprylar och dylikt....


...och diskmaskinen går inte av för hackor heller....mmmm, har aldrig gillat att diska, än så länge är det makens uppgift, men den här apparaten kanske ändrar på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0