Flower power...

Häromveckan då vi var och handlade mat såg jag någonting roligt bland kryddhyllan. En hel serie med ekologiska kryddor från Biofood. De var fint förpackade i brun kartong och jag fastnade genast för kryddblandningen Flower Power, en söt blom och kryddblandning innehållandes: rårörsocker, rosblommor, solrosblommor, ringblommor, blåklint, kanel, nejlika, ingefära och vanilj. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med det men den såg så inbjudande ut att jag köpte förpackninen ändå..Så kom jag på en ypperlig idé för någon dag sedan när jag skulle ta mig en liten fika och tänkte knapra på ett äpple. Jag skar äpplet i skivor och toppade med blomblandningen. Det blev jättegott, smaken är blommig och söt men samtidigt fräsch. Speciellt passade det bra på mina ekologiska Royal gala-äpplen, provade på Fuji men det blev lite väl sött. Jag fick nästan lite en känsla av utomlands när jag satt på balkongen och åt mina äppleskivor, men så hade blommblandningen en hint av orientalism i sig också (till råga på allt hette teblandningen jag råkade dricka till "tusen och en natt")....

Kan även tänka mig att den passar ypperligt att ha i sin hemgjorda glass eller kanske på ett bakverk. Möjligheterna är alltid oändliga.....


image91

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0