att virka en tekannestrumpa...

Ja, alla borde ha en strumpa till sin tekanna. Att jag inte insett det tidigare...Har varit lite missnöjd med min fina Arthur Wood-kanna ett tag eftersom den av någon anledning var helt krackelerad i emaljen när vi kom hem från vårt julfirande. Vet inte vad som kan ha hänt, men det var ett irritationsmoment att titta på den varje morgon med sin mage full av Earl Grey, jag har alltid älskat min tekanna (den är ju så grön och bullig) och att se den i det skicket var högst beklämmande. Så kom jag på den briljankta idéen att virka en "strumpa" till den, så jag slapp se den skadade kroppen. En sån där strumpa man sett i engelska filmer i stället för en tehuva. Sagt och gjort, det var lite klurigt, kunde inte hitta något mönster så jag virkade på frihand direkt på kannan. Annars kunde man ju göra en annan variant med knappar på eller liknande, för som det är nu kommer jag få klippa av strumpan när den blivit smutsig, synd på mitt hantverk kanske, men det var ju inte så svårt och gick på en kväll framför teven.

Jag sydde även på några av mina garnrosor för att den skulle bli söt. Det är en fröjd att dricka sin kanna te om morgonen nu och den håller faktiskt värmen riktigt bra.


image84

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0