modellera

Idag har jag stått modell igen. Var väldigt trevligt fast nu sitter man ju här i arbetsrummet och nästan somnar i boken som jag måste läsa eftersom hemtentorna avlöser varandra och jag har en som ska in nästa fredag. Läraren sa att det skulle bjudas på princesstårta (MIN FAVORIT!) i morgon som avslutning av skisseminariet som varat i två veckor. Fan, fan, fan att det inte är jag som står modell i morgon. Dumma, dumma föreläsning som gjorde att jag inte kunde jobba fredag.  Får väl glädja mig med att jag får intellektuell stimulans i alla fall. Jag fick beröm när jag gick för dagen idag, det är ju inte fy skam det heller. Fast jag hade ju gärna fått tårta med.

När jag jobbade fick jag chans att klura lite grann, på saker som ska fixas, klappar och inredning. Men framförallt på vad jag själv önskar mig av tomten. Tror nog ett pärlhalsband från Snö of Sweden ligger högst, svart eller grönt. Fast jag är rätt sugen på en ny tekopp med rosa rosor också.... Svåra beslut....Bara det är brittisk-lantadel-mys-status på klapparna så är jag nöjd, har det som tema på min önskelista i år. Önskar mig även kläder i tweed, gråa stickade plagg, en till tekanna, hårspännen, och fler röda nagellack i olika nyanser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0